Yang membuatku berbahagia dan bersinar: Rania

by - Januari 23, 2020



Rania Narakirana Ramadan.

29 September 2019.


Hampir empat bulan, setelah kehidupan gue berubah segitu drastisnya semenjak kehadiran mahluk mungil ini. Rania, nama yang udah gue persiapkan jauh, jauh sebelum kedatangannya. Bahkan jauh sebelum gue ditakdirkan menjadi orang tuanya.

Rania means "queen". Literal queen, in Arabic. And on the other hand, it was the name of Queen Rania of Jordan. The queen I love the most, for her beauty, grace, intelligence, and her advocacy works in various issues.

Narakirana. Nara- Greek origin, means "happy". In Indonesian, Nara is a person. And Kirana, a very beautiful word of "light" in Sanskrit. We put our faith that she always shines brightly, beaming with joy, and radiating happiness to others.

Her lastname is Ramadan. From her dad's name, and our hopes that her life will be full of blessing like the holy month Ramadan.

Ada banyak banget cerita tentang dan untuk Rania, yang suatu saat akan gue ceritakan. Bagaimana perjuangan melahirkannya ke dunia dan membuat gue jatuh cinta dalam sekejap. Bagaimana rasa sakit secara fisik nggak ada apa-apanya dibandingkan melihat dia tumbuh dengan (inshaaAllah) sehat. Dan bagaimana Rania membuat gue berbahagia setiap detiknya.

It's overwhelming, honestly. I'm so nervous, get scared, and unsure about many things and what will come down the road ahead. Parenthood is never easy. But everytime I look into her tiny eyes, it's just feels like she tells me, "we'll figure it out. And we're in this together."

Sehat selalu, cintanya Ibu. 🧡
.

You May Also Like

0 comments